We zijn er!! - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Jalien de Lange en Harlana van Assen

Blijf op de hoogte en volg Roemeniegroep

05 Juli 2014 | Roemenië, Oşorheiu

Hallo allemaal!

Donderdag avond zijn we weggegaan in de bus. We werden met veel liefde uitgezwaaid en er werd afscheid van ons genomen. Eenmaal in de bus begon het toch wel erg gezellig te worden. Een film ging aan en de spelletjes kwamen op tafel. De tijd ging hierdoor lekker snel. Totdat Cor een smsje kreeg van Coba. ‘Weltrusten’ Cor begon te stralen en wij wisten wel genoeg. Cor smste snel terug : Je moet nu gaan slapen hoor ik word hier wel vertroeteld door de mensen hier!’ Als antwoord kreeg Cor : ‘OKE’ Nu konden ze allebei fijn slapen. Zitten wij daar allemaal ook in de bus. Wij kregen geen smsje of iets van het thuisfront. Dat werd gemerkt door velen in de nacht door weinig slaaprust. Gelukkig kon meer dan de helft van de mensen in de bus wel lekker slapen…. Maar door ons werd de slaap niet gevat. Na een nacht met weinig slaap gingen we maar eens ontbijten in Duitsland. Door even onze benen te strekken en onze maag weer gevuld is. Konden we er weer even een paar uur tegenaan. We reden verder met veel gezelligheid, moeheid en toch ook wel een beetje chagrijnigheid door de weinige slaap. Wij hebben nu onze rust nog even gepakt en hebben een dutje gedaan. We hebben nog een paar keer gestopt. Nu kwamen de bingo kaarten op tafel de gelukkige winnaars waren : Bettina, Arjan, Annemarie, Hannemarie & Peter. Toen kwamen we dichterbij de grens van Hongarije naar Roemenie. Nu moesten wij onze ID kaarten en paspoorten laten zien. Alles was goedgekeurd en wij konden weer verder reizen. Na een beetje zoeken kwamen we aan bij het Julia House (het weeshuis in Oradea) Hier werden we hartelijk ontvangen en zijn we gelijk doorgereden naar het restaurant. We hebben hier heerlijk gegeten. We kwamen weer terug bij het Julia House en hier werden de kamers verdeeld en de spullen uitgepakt. Na een beetje rust gingen we de dag eindigen met ons allen. Door middel van het zingen van liederen en een gebed. Hierna gingen de meesten naar bed. Maar…… niet iedereen! Want Hans was erg enthousiast op zijn trommel en wij vonden het ook wel leuk dus gingen we nog even door zingen. Nou nu waren we toch wel moe en gingen we naar bed.

Na een heerlijke nachtrust werden we wakker en zaten we om 9 uur met ons allen aan het ontbijt. Hierna zijn de mannen naar de klusprojecten gegaan en zijn wij bezig geweest met de voorbereidingen voor de VBK. Toen de mannen terug kwamen gingen we de bus inpakken en zijn we naar het zwembad gereden. In de bus merkten we toch wel dat Cor, Coba wel mistte. We hebben heel veel liedjes gezongen over Coba. Hans nog steeds enthousiast met zijn trommel dus de sfeer zat er goed in. Toen kwamen we aan bij het zwembad. Nou….. Daar vermaakten wij ons zeker wel. Mooi zwembad met glijbanen en een heerlijk zonnetje. Toen werd het tijd om ons klaar te maken om naar Osorhei te gaan waar we verblijven bij Ds. Visky . We gingen onderweg met de bus en we werden hartelijk ontvangen door de dominee met zijn vrouw en kinderen. We zijn erg blij dat we hier nu zijn want dat voelt toch wel veilig. Na alle spullen uitgepakt te hebben en de kamers te hebben verdeeld gingen we met ons allen eten. Na het eten hadden we Bijbelstudie, dit zijn wel fijne momenten. Nu mochten wij een verslagje schrijven en dat vinden we toch wel even leuk.

Omdat wij toch onze ouders en familie wel missen. Hierbij de groetjes van ons!

Veel liefs,
Jalien & Harlana.

• 05 Juli 2014 - 22:58

André Roetman:

Klinkt goed allemaal! Veel succes daar de komende dagen.

• 06 Juli 2014 - 01:12

Marion Van Assen:

Wat fijn dat jullie goed zijn aan gekomen,leuk om te lezen hoe de reis gegaan is,
    Doe jullie best en maak er wat mooi's van!!!

• 06 Juli 2014 - 01:17

Arenda Timmerman:

Fijn om zo van jullie te horen. Groetjes voor iedereen!!

• 06 Juli 2014 - 08:51

Fam. Bosman:

Fijn dat de reis goed is verlopen. En leuk om iets van jullie ervaringen te lezen. We wensen jullie een fijne tijd daar.
    Hartelijke groeten,
    Jan en Henny Bosman

• 06 Juli 2014 - 11:27

Anneke Beens:

Fijn dat de reis goed is verlopen, heel veel succes daar! Gr. Fam.Beens

• 06 Juli 2014 - 11:41

Jan En Jenny Henniphof:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen. We hopen dat jullie daar met elkaar een fijne en gezellige tijd hebben, veel succes bij alles wat jullie daar mogen doen.

Gr Jan Jenny en Remco Henniphof.

• 06 Juli 2014 - 11:43

Klaas Noordstra:

Leuk om even wat van jullie te lezen. We blijven de berichten op de voet volgen. Groetjes aan iedereen en een fijne tijd daar!

• 06 Juli 2014 - 12:15

Geke Bixum:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Heel veel succes daar!
    Groeten van Geke Boxum

• 06 Juli 2014 - 12:32

Fam. Abma:

Leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, en wel een vermoeiende reis hebben gehad. Maar jullie hebben toch nog lekker een dag kunnen ontspannen, en voor de rest wensen wij jullie veel plezier !

Gr. Fam. Abma

• 06 Juli 2014 - 17:09

Ilse Krul:

Leuk om jullie te kunnen volgen. Een hele fijne en gezegende tijd daar.
    Misschien zijn jullie toch iets te snel vertrokken.
    Er staat nog wat lijm en hangertjes op jullie te wachten bij de Hubo :-)

Ik weet niet wanneer jullie ze nodig hebben? Anders kan ik het misschien nog aan Ds. Olie meegeven.
    Laat maar horen.

Groeten Ilse

• 06 Juli 2014 - 20:46

Jan En Marjodien De Velde:

Fijn om positieve berichten van jullie te horen over de heenreis.
    Goede, gezellige, maar vooral gezegende tijd toegewenst!
    Groeten,
    Jan en Marjodien de Velde

• 06 Juli 2014 - 22:59

Jolanda:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    Een goede tijd toegewenst!
    Hartelijke groet Jo +fam.

Roemeniegroep

De Hervormde gemeente Genemuiden organiseert van 3 juli tot 15 juli 2014 een jongerenreis naar Roemenie! In Roemenie verblijven wij in Osorhei bij dominee Visky. Osorhei is een plaats net over de grens van Roemenië, het ligt ongeveer 5km van de grote stad Oradea. We vertrekken op donderdagmiddag 3 juli per touringcar. Op DV vrijdag 4 juli komen we aan op de plek van bestemming. De vrijdag en zaterdag zullen we besteden aan vrije tijd, en we kunnen dan de omgeving verkennen. Vanaf maandag tot en met vrijdag is het de bedoeling om een aantal activiteiten te organiseren voor de jeugd (bijvoorbeeld een VBK) en 'iets' (bijvoorbeeld een woning/tehuis o.i.d.) op te knappen. Maandag 14 juli vertrekken we weer naar Genemuiden. Onderweg bezoeken we de stad Budapest en op dinsdag 15 juli hopen we in goede gezondheid thuis te komen.

Actief sinds 13 Juni 2014