De eerste werkdag! Dag 3 - Roemenie - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu De eerste werkdag! Dag 3 - Roemenie - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag! Dag 3 - Roemenie

Door: Marjet, Lucet, Brigitte en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Roemeniegroep

07 Juli 2014 | Roemenië, Oşorheiu

Lieve allemaal,

Vandaag 7 juli was onze eerste echte werkdag. Wat hebben we weer gelachen. Thamar zat nog midden in haar politiedroom of we werden alweer uit ons bed geschoten door die rot jongn. De kamer stond vol jongens, die prachtig zongen, terwijl de confetti ons om de oren vloog. Onze jarige Brigitte is 17 geworden! Na ons eerste feestmomentje moest er toch echt gewerkt worden. We hebben eerst heerlijk ontbeten en daarna ging het ‘Help mijn kind is klusser team’ naar de projecten onder leiding van onze Cor. Terwijl Tim springend stond te schuren had Cor het alweer slim bekeken. Omdat Cor thuis niet mag dutten, maakte hij misbruik van de situatie door zijn rustmoment te pakken op een stoel. Ook de dames (hierbij behoren ook Hansie en Arjan) waren vandaag weer druk met de VBK. ‘s ochtends gingen we van start in Osorhei, wat is er mooier om te beginnen met 64 dolgelukkige kinderen. Wat niet de verwachting was. Het was als een lopend vuurtje door het dorp gegaan. We begonnen dansend en zingend, dat was erg bijzonder. Met het uitbeelden van het Bijbelverhaal werd de barmhartige Samaritaan (Hans) uitgekleed door de drie prachtige rovers. De kinderen begonnen erg te lachen toen Hans topless op de grond lag. Hij probeerde om hulp te roepen in het Roemeens. Wat een giller! Aan het eind van de morgen waren alle kinderen voorzien van een mooi zelfgemaakt en versierd shirt. Na de lunch en nadat de kinderen uit de bergen waren gehaald, startte hetzelfde programma in Oradea. Onze taxichauffeur Henk-Jan stond rustig lollies uit te delen in de file. Met toestemming via de sms ging de wachtende groep op stap onder leiding van onze oma Coba naar de Mac. Weer een mijlpaal, de eerste keer in de Mac voor oma Coba. Na een busreis met z’n zessen op de achterbank, dreven we met onze zwont de bus uit (zweetkont). Aangezien Marja slippers nodig had, bleek wel weer dat je de mannen nooit alleen op stap kunt laten gaan. Roel kwam thuis met twee linker slippers. Marja was blij want ze kwamen bij haar toch niet door de keuring. Onze Roel kreeg een kwetsend gevoel. Maar dit werd dan wel weer gecompenseerd met het lekkerste avondeten tot nu toe. Cor zegt; de kipschnitzel met risotto was goed, waarop Coba dan weer antwoordt; OOKEEE. Je voelde de warmte van de familie. Brigitte werd alweer toegezongen maar dit keer door de familie VIsky in het Roemeens. Na de Bijbelstudie, stonden de tompoucen en cadeautjes klaar. Wat een gezelligheid! Slijmbal Peter zat alweer op zijn knieën voor Mathilde. Voordat Peter antwoord kreeg, had hij de tompouce al in zijn gezicht. Ondanks het uurtje tijdverschil, liggen we vanavond gewoon een keertje vroeg op bed, wat waarschijnlijk toch mislukt.

Dikke kus,
Marjet Timmerman, Lucet Jansen, Brigitte van Dalfsen & Joanne Beens.

Mooiste opmerkingen van de dag:
- ‘Ik zeg van neu’
- en I will bel you back

• 07 Juli 2014 - 22:56

Bernhard:

Cor en thuis niet dutten?
    Ik ken hem niet anders ;) zet hem maar mooi aan het werk :)

Veel klusplezier pa :)

• 07 Juli 2014 - 23:13

Dianne:

Brigitte hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag jullie stukjes zijn erg
    Leuk om te lezen h.gr aan iedereen Gert en Dianne Beens

• 07 Juli 2014 - 23:32

Erlijn Abma:

Hoi allemaal,

Wat super leuk om de dag verslagen te lezen, het is erg lachwekkend.

Gefeliciteerd met je verjaardag Brigitte.

Veel plezier en succes & een dikke knuffel voor Anja (mama)

Groetjes Erlijn

• 07 Juli 2014 - 23:55

Ruth En Ingrid Van Maastricht:

Wat maken jullie wat mee allemaal daar ! De stemming zit er goed in zo te lezen !
    Succes en veel plezier de komende dagen.

• 08 Juli 2014 - 09:50

Wim En Janny:

Bedankt voor jullie leuke verhalen we genieten er van
    Goede tijd daar toegewenst

• 08 Juli 2014 - 10:40

Anneke:

Cobaatje,nog nooit in de mac geweest?Heerlijk hé!!!!!

• 08 Juli 2014 - 11:17

Fam, Abma:

Brigitte gefeliciteerd met je verjaardag, kwam die tompoucen echt uit Genemuiden?

Groetjes Familie Abma

• 08 Juli 2014 - 12:01

Fam. Bosman:

Tekenen ze daar ook Ajax op hun t-shirts?
    Leuk om jullie ervaringen te zien/te lezen.
    Veel plezier verder.
    Groeten, Jan en Henny Bosman

• 08 Juli 2014 - 13:02

Fam. Bekendam :

Allereerst, Brigitte van harte gefeliciteerd. We lezen en horen dat jullie veel doen. Jullie reisverslagen zijn prachtig om te lezen.de kreet help mijn kind is klusser houden wij erin Peter? Veel plezier.

Groeten vanuit een regenachtig genemuiden,
    Einbert en jenny

• 08 Juli 2014 - 18:49

Jennie:

Zo te zien hebben jullie het goed voor elkaar! Veel plezier en succes met de vbk en het klussen!

Groeten Jennie beens

• 08 Juli 2014 - 19:01

Familie Groothuis:

Hallo allemaal, we zien elke dag de koppies bruiner worden. Hier regent het de hele dag dus geniet er van. Hoe maakt Siebren het met corvee want hij heeft totaal geen ervaring

• 08 Juli 2014 - 22:02

Karin Pierik:

Wat leuk om dit te lezen allemaal!
    En dan oom Cor en tante Coba in de weer helemaal in Roemenie!
    Petje af! Geweldig dat jullie dit doen! Daar kunnen wij als gereformeerden alleen maar jaloers op zijn.
    Goede tijd daar gewenst met elkaar en de mensen die jullie bezoeken.

• 09 Juli 2014 - 12:28

Hilly Jansen:

Cor en Coba komen terug als jongelui! Wat zullen ze veel te vertellen hebben!

Roemeniegroep

De Hervormde gemeente Genemuiden organiseert van 3 juli tot 15 juli 2014 een jongerenreis naar Roemenie! In Roemenie verblijven wij in Osorhei bij dominee Visky. Osorhei is een plaats net over de grens van Roemenië, het ligt ongeveer 5km van de grote stad Oradea. We vertrekken op donderdagmiddag 3 juli per touringcar. Op DV vrijdag 4 juli komen we aan op de plek van bestemming. De vrijdag en zaterdag zullen we besteden aan vrije tijd, en we kunnen dan de omgeving verkennen. Vanaf maandag tot en met vrijdag is het de bedoeling om een aantal activiteiten te organiseren voor de jeugd (bijvoorbeeld een VBK) en 'iets' (bijvoorbeeld een woning/tehuis o.i.d.) op te knappen. Maandag 14 juli vertrekken we weer naar Genemuiden. Onderweg bezoeken we de stad Budapest en op dinsdag 15 juli hopen we in goede gezondheid thuis te komen.

Actief sinds 13 Juni 2014