De week is doormidden! Reisverslag woensdag 9 juli - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu De week is doormidden! Reisverslag woensdag 9 juli - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniegroep 2014 - WaarBenJij.nu

De week is doormidden! Reisverslag woensdag 9 juli

Door: Thamar, Marja en Bernard

Blijf op de hoogte en volg Roemeniegroep

09 Juli 2014 | Roemenië, Oşorheiu

De week is doormidden! Verslag woensdag 9 juli 2014

Lieve allemaal!

Allereerst: wat een geweldig aantal reacties krijgen we op onze blogs! Helemaal super, we lezen ze elke dag voor en genieten er enorm van. Helemaal top dat iedereen zo met ons meeleeft!

Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze om 12 uur ‘S NACHTS nog aan het schilderen zijn. Door de opkomst van vele kinderen hadden we een te kort aan materiaal. Al luisterend en zingend waren we in het donker bezig de laatste loodjes aan het leggen voor de voorbereiding van de VBK. Na deze stressvolle avond dook iedereen tevreden het bed in.

De ochtend begon met een harde knal... Wacht, zo spannend begon het niet.
Onze Bekendam zat al hoog in de boom zijn kleding aan het verzamelen, En kreeg Anja te horen dat ze op een broer van iemand leek. Verder, alles normaal. De één begon met aankleden, de ander begon met een sigaret. Sommigen combineerden dit. Na een Hollands ontbijt met knakworsten begonnen we aan onze dag.

De VBK begon op volle toeren te draaien met de opkomst van 88 kinderen. Waaronder 3 zigeunerkinderen (Gypsy´s). Helaas was dit van korte duur omdat de politie al snel aan de deur klopte. Ds. Visky legde ons uit dat het wegens de hygiëne de kinderen niet deel mochten nemen aan de VBK. Maar daardoor lieten wij de ochtend niet verpesten. Het thema van vandaag waren de 10 geboden. De kinderen stonden stijf van schrik toen Hans tijdens de sketch (toneelstukje) de 10 geboden op de grond gooide. Zo snel hebben we de kinderen nog nooit stil gehad. Het werkje was het versieren van een krijtbord met verf en stickers. Ondertussen stonden de lokale Roemenen verbaast te kijken toen er niet 5 maar 10 mensen uit de Breman-busje kwamen, die werden afgezet bij hun klusproject. Na de voorbereiding van de voorgaande dagen kon hier ook flinke voortgang worden geboekt. Muren zijn gesausd en kozijnen zijn geschilderd. Ook was er een groep die de bergen in gingen om voedselpakketjes rond te brengen. Een ervaring die bij de groep een bijzondere indruk achterliet. Dat mensen kunnen leven in een gebouw dat wij nog niet eens een schuur durven te noemen. Zelfs bij het schrijven van deze blog worden wij hier stil van. Vol voldoening werd het laatste pakketje afgeleverd en verzamelde iedereen zich bij het Julia-house. Iedereen werd verblijd met een bezoekje aan de Mc Donalds. Iedereen genoot van dit bezoek en maakte dankbaar gebruik van het internet. Nadat de telefoons oververhit te hebben opgeruimd was het tijd voor een Bijbelstudie in het Julia-house. Tijdens deze Bijbelstudie kregen wij de mogelijkheid om ons geloof te delen met de Hongaarse gemeenschap. Met handen en voeten kom je gelukkig een heel eind. De dag zal nu worden afgesloten met gezellig samen zitten en voetbal kijken. Roemenië is nog nooit zo oranje geweest.

Fijne avond! Groeten van de Bonibengels (Thamar, Marja en Bernard).
Ps. Renate, werkse morgen.

• 09 Juli 2014 - 23:52

Rita Van Dalfsen:

tsonge jonge wat een harde werkers zijn jullie, goed bezig zeg! ik ben totaal geen voetbalfan, maar het zal vast leuk zijn om zo ver weg met z'n allen in het oranje voetbal te kijken. groetjes Rita

• 10 Juli 2014 - 00:05

Maaike:

Zooo jullie hebben al heel wat werk gehad en wat goed om te horen dat er zoveel kinderen op de vbk komen. Als ik dit allemaal lees weet ik weer precies hoe het is om daar te Zijn en hoe dankbaar de kinderen en ouderen zullen zijn. En wat mooi dat God ook daar via jullie zijn werk verricht dankbaar mogen jullie zijn om daar te mogen helpen. Heel veel
    Plezier en succes nog met z'n allen.

Groetjes Karlo en Maaike Post

• 10 Juli 2014 - 00:42

Tabitha Schurink:

Lieve mensen daar (vooral mijn kleine nichtje♥;-))
    Wat doen jullie daar een mooi werk, en wat lastig als je soms wordt tegen gezeten.
    Maar ga door waar jullie mee bezig zijn.
    Heel veel plezier daar nog!
    Gr Tabitha

• 10 Juli 2014 - 06:37

Jenrieta:

Wat een armoede daar en wat wordt je daar dan mee geconfronteerd als je het met eigen ogen ziet !Jongelui ik hoop dat jullie er veel van leren en het heel erg gaan waarderen hoe goed wij het hier in Nederland hebben ! En wat mooi dat er al zoveel kinderen komen naar de VBK en verder nog veel pret en plezier met mekaar.SUPER wat jullie daar doen!,!

• 10 Juli 2014 - 09:56

Dianne:

Fijn om weer wat van jullie te horen wat jullie allemaal met elkaar mee maken en dat is heel wat jullie hebben straks wel wat te vertellen .nog een fijne tijd samen en spaar Cor en coba
    Maar een beetje die hadden denk ik gisteravond lekker rustig!

• 10 Juli 2014 - 14:11

Sienke Scherphof:

Beste allemaal. Prachtig om jullie verhalen te kunnen lezen..oude tijden herleven.
    We wensen jullie nog een goede en zegenrijke tijd met elkaar.

Lieve tante ammimie
    Dikke kussssss
    Geert Joas en Sienke.
    Tot gauw...

Groetjes de scherphofjes

• 10 Juli 2014 - 15:04

Fam. Beens:

Wat leuk dat wij zo mee kunnen genieten door jullie mooi geschreven verhalen! Super wat jullie daar doen. Momenten van hard werken, veel plezier, maar ook dingen waar je stil van wordt, dankbaar dat jullie dit samen moeten doen. Veel plezier samen nog en veel succes met alles. Ps. Zorgen jullie er wel voor dat Jan niet teveel piza eet......;-) ik krijg bijna elke dag een foto van een grote piza...och och....:-) hartelijke groeten van Klaas en Theresia

• 10 Juli 2014 - 16:35

Fam. Van De Ruitenbeek:

Wat doen jullie goed werk daar! Zowel bij de VBK als bij de inwoners daar. Je wordt stil als je de foto's ziet. Wat zijn wij dan rijk gezegende mensen.
    Veel succes met jullie werkzaamheden.

fam. van de Ruitenbeek

• 10 Juli 2014 - 18:46

Renate:

Hallo allemaal daar!

Door de voerbal vandaag pas na het werk de blog gelezen! Ja dat moest snel want ik hoorde al in de boni dat ik genoemd werd!! Bedankt!
    Maar heerlijk om alles zo ook een beetje mee te maken...en ja Anja...ik heb nu wel een beetje spijt dat ik niet mee ben gegaan!
    Morgen al de laatste vbk-dag??? Wat gaat dat snel dan!!
    Geniet allemaal nog maar goed daar want jullie zijn zo weer in huus!

Fam van Houwelingen

• 10 Juli 2014 - 18:49

Fam. Noordstra:

Wat schrijven jullie leuke stukjes allemaal.
    Wat mooi dat er zoveel kinderen aan meedoen en dat jullie ze een mooie tijd geven.
    Groetjes aan allemaal

• 10 Juli 2014 - 19:56

Fam. Beens:

Prachtig om dit allemaal zo te lezen! Ga zo door!
    Geniet er nog maar van want de tijd gaat best snel!
    Dikke pakkerd voor Annemarie!

• 10 Juli 2014 - 20:26

Martha Hoekman:

hallo allemaal,

erg leuk om elke dag jullie verhalen te lezen, door deze gezellige stukjes proef je ook de onderlinge sfeer...... Wees zuinig op Opa Cor en Oma Coba !!,
    Succes morgen op de laatste VBK-dag enne..... gaat dan IEDEREEN helpen met klussen ????
    Dan kan er nog heel veel werk verzet worden bovendien komt er dit weekend nog versterking ??
    Veel plezier nog en succes met het mooie werk wat jullie daar (verweg) mogen doen !

Martha

• 10 Juli 2014 - 20:30

Fam Abma:

Hallo allemaal,

Jullie zijn allemaal weer druk geweest uit jullie verslag te lezen.
    Ik zie dat de schoolbordenverf toch goed van pas komt, erg leuk om te zien.

Geniet er nog maar van want de tijd vliegt voorbij.

Groetjes de familie Abma.

Roemeniegroep

De Hervormde gemeente Genemuiden organiseert van 3 juli tot 15 juli 2014 een jongerenreis naar Roemenie! In Roemenie verblijven wij in Osorhei bij dominee Visky. Osorhei is een plaats net over de grens van Roemenië, het ligt ongeveer 5km van de grote stad Oradea. We vertrekken op donderdagmiddag 3 juli per touringcar. Op DV vrijdag 4 juli komen we aan op de plek van bestemming. De vrijdag en zaterdag zullen we besteden aan vrije tijd, en we kunnen dan de omgeving verkennen. Vanaf maandag tot en met vrijdag is het de bedoeling om een aantal activiteiten te organiseren voor de jeugd (bijvoorbeeld een VBK) en 'iets' (bijvoorbeeld een woning/tehuis o.i.d.) op te knappen. Maandag 14 juli vertrekken we weer naar Genemuiden. Onderweg bezoeken we de stad Budapest en op dinsdag 15 juli hopen we in goede gezondheid thuis te komen.

Actief sinds 13 Juni 2014